Η συντήρηση των ανελκυστήρων είναι υποχρεωτική από την νομοθεσία. Η τιμή της όμως δεν καθορίζεται π.χ από κάποιο φορέα, αλλά διαμορφώνεται στα πλαίσια μιας ελεύθερης αγοράς. Ας αναλύσουμε το κόστος της συντήρησης.
Αρχικά, να κατανοήσουμε τι σημαίνει ο όρος "συντήρηση ανελκυστήρα". Η συντήρηση του ανελκυστήρα περιλαμβάνει την περιοδική επίσκεψη εξειδικευμένου προσωπικού στο έργο και την έκτακτη τεχνική υποστήριξη. Οπότε, το κόστος αναλύεται στο κόστος της περιοδικής επίσκεψης και στο κόστος της τεχνικής υποστήριξης.
Η περιοδική επίσκεψη είναι η καθιερωμένη επίσκεψη που έχει συμφωνηθεί μεταξύ του ιδιοκτήτη - διαχειριστή και της εταιρίας ανελκυστήρων. Η επίσκεψη μπορεί να είναι π.χ μηνιαία ή κάθε 45 ημέρες ή κάθε δύο μήνες κλπ. Η συχνότητα καθορίζεται μεταξύ ιδιοκτήτη - εταιρίας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη από αυτή που ορίζει η εκάστοτε νομοθεσία. Οι περιοδικές επισκέψεις του συνεργείου συντήρησης στον ανελκυστήρα καλύπτουν το "υποχρεωτικό" της νομοθεσίας. Το κόστος για την περιοδική επίσκεψη είναι μικρό γιατί είναι μια εργασία προγραμματισμένη. Ως προγραμματισμένη εργασία η εταιρία μας έχει την δυνατότητα να βελτιστοποιεί το κόστος. Παραδείγματος χάριν, ένας τρόπος μείωσης του κόστους είναι με τον προγραμματισμό επισκέψεων σε ανελκυστήρες της ίδιας περιοχής, έχοντας ως αποτέλεσμα το μειωμένο κόστος μεταφορικών.
Από την άλλη πλευρά, η τεχνική υποστήριξη είναι μια μη προγραμματισμένη εργασία. Η τεχνική υποστήριξη παρέχεται έπειτα από ειδοποίηση του ιδιοκτήτη - διαχειριστή προς την εταιρία μας για κάποια δυσλειτουργία του ανελκυστήρα. Όπως είναι κατανοητό το κόστος για αυτή την εργασία είναι αυξημένο. Το αυξημένο κόστος τις περισσότερες φορές ενσωματώνεται με την μορφή παγίου στο κόστος της προγραμματισμένης συντήρησης. Έτσι, με την παροχή έκτακτης τεχνικής υποστήριξης η πολυκατοικία δεν έχει κάποια επιπλέον χρέωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου