Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

"Ανεβάστε" το ακίνητο σας με αναβάθμιση του ασανσέρ


Αν θέλετε να ανεβάσετε την αξία του ακινήτου σας, ειδικά αυτή την περίοδο που υπάρχει ένα “πάγωμα” τιμών, μπορείτε να αναβαθμίσετε ή να ανακαινίσετε τον ανελκυστήρα και να δώσετε στην κατοικία σας μεγαλύτερη αξία. Μια μελετημένη επιλογή ανελκυστήρα βελτιώνει την εικόνα και την αξία του κτιρίου σας, καθιστώντας το πληρέστερο και πιο ελκυστικό στους χρήστες-πελάτες. Με την έγκαιρη επιλογή μιας αξιόπιστης εταιρείας ανελκυστήρων αποφεύγονται τα απρόβλεπτα και βεβιασμένες λύσεις της τελευταίας στιγμής.

Η αναβάθμιση του ανελκυστήρα ανεβάζει την αξία των ακινήτων.
74 κινδύνους εγκυμονούν οι παλαιές εγκαταστάσεις, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι κατοικίες έχουν πληγεί σημαντικά από την κρίση, με αποτέλεσμα να συμπαρασύρουν και άλλους παραπλήσιους χώρους, όπως τον κλάδο των ανελκυστήρων, που σημειώνουν πτώση τουλάχιστον 40%, μετά μάλιστα και τις παρατάσεις στην προθεσμία για αναβάθμισή τους. Πάντως, αν θέλετε να ανεβάσετε την αξία του ακινήτου σας, ειδικά αυτή την περίοδο που υπάρχει ένα “πάγωμα” τιμών, μπορείτε να αναβαθμίσετε ή να ανακαινίσετε τον ανελκυστήρα και να δώσετε στην πολυκατοικία και στο διαμέρισμα μεγαλύτερη αξία.


Οικολογικά.

Η ΕΕ έχει κάνει συστάσεις προς τη χώρα μας για αναβάθμιση του ανελκυστήρα προκειμένου να παρέχει ασφάλεια στους χρήστες και η Ελλάδα έχει μετεθέσει πολλές φορές την ημερομηνία για την υποχρεωτική αναβάθμιση των ανελκυστήρων στις κατοικίες. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι προσχέδιο του υπουργείου Ανταγωνισμού δίνει παράταση για αναβάθμιση των ανελκυστήρων στις κατοικίες ως το 2015. Αν παρ΄ όλα αυτά κατοικείτε σε μια παλαιά πολυκατοικία και επιθυμείτε να αναβαθμίσετε ή ακόμα να ανακαινίσετε εξ ολοκλήρου τον ανελκυστήρα σας, πρέπει να γνωρίζετε ότι η τάση που κυκλοφορεί αυτή την εποχή είναι τα οικολογικά ασανσέρ που προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση και οικονομία.

Η ιστορία.

Από τότε που ο άνθρωπος άρχισε να ζει σε ψηλά κτίρια αντιμετώπισε το πρόβλημα της κάθετης διακίνησης ανθρώπων και φορτίων. Αρχαιολογικές ανασκαφές έδειξαν ότι από την εποχή της Αρχαίας Ρώμης οι άνθρωποι ανυψώνονταν πάνω σε πλατφόρμες, δεμένες με σχοινιά, που τραβούσαν οι δούλοι αιχμάλωτοι των Ρωμαίων.
Στο Θιβέτ και στα δικά μας Μετέωρα, άνθρωποι ή εμπορεύματα ανυψώνονταν, μέσα σε καλάθια, σε μεγάλα ύψη. Τα πρωτόγονα αυτά μέσα κατακόρυφης μεταφοράς είχαν το πολύ σημαντικό μειονέκτημα ότι αν έσπαγε το σχοινί οι διακινούμενοι έπεφταν χωρίς πιθανότητα σωτηρίας.
Η ιστορία του σύγχρονου ανελκυστήρα αρχίζει με την εφαρμογή της ασφαλιστικής διάταξης αρπάγης, που αποκλείει την περίπτωση ελεύθερης πτώσης του θαλαμίσκου. Το 1852, στην Αμερική, ο Ε.G. Otis μπρος στα έντρομα μάτια των παρατηρητών έκοψε τα σχοινιά της πλατφόρμας στην οποία στεκόταν. Είχε λειτουργήσει η συσκευή αρπάγης. Από τότε η τεχνολογία στον τομέα των ανελκυστήρων έκανα τεράστια άλματα. Το 1857 εγκαθίσταται στη Ν. Υόρκη ο πρώτος ανελκυστήρας για χρήση από το κοινό. Εκινείτο με ατμομηχανή, που έκαιγε κάρβουνο.
Το 1870 λειτούργησαν στη Ν. Υόρκη οι πρώτοι υδραυλικοί ανελκυστήρες. Το 1889 στο κτίριο Demarest της Ν. Υόρκης λειτούργησε ο πρώτος ηλεκτρικός ανελκυστήρας. Το 1894 στη Νέα Υόρκη λειτούργησε ο πρώτος ανελκυστήρας με κουμπιά κλήσης και χωρίς οδηγό. Το 1900 παρουσιάστηκε η πρώτη κυλιόμενη κλίμακα στη Διεθνή Έκθεση των Παρισίων. Το 1903 λειτούργησε ο πρώτος ανελκυστήρας με τροχαλία τριβής (όχι τύμπανο) και αντίβαρο, δηλαδή σε μία μορφή όπως τον ξέρουμε σήμερα.

Πρώτη θέση.
Η Ελλάδα κατέχει αναλογικά με τον πληθυσμό της την πρώτη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τους υπό λειτουργία ανελκυστήρες. Το επίπεδο της ασφάλειας των περίπου 450.000 ανελκυστήρων που λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας ποικίλλει και εξαρτάται κυρίως από την εποχή της εγκατάστασης του κάθε ανελκυστήρα. Περίπου οι μισοί εξ αυτών είναι εγκατεστημένοι πριν από τουλάχιστον 20- 25 χρόνια και είναι λογικό να μην υπάρχει το επιθυμητό επίπεδο ασφάλειας. Αν εξαιρεθούν οι ανελκυστήρες που εγκαταστάθηκαν μετά το 1999, οι οποίοι πληρούν τις απαιτήσεις της κοινής ευρωπαϊκής νομοθεσίας, εκτιμάται ότι οι υπόλοιποι χρήζουν άμεσων βελτιώσεων.
Αντιστοίχως στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες επικρατεί ανάλογη κατάσταση. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, από τους περίπου 4,2 εκατομμύρια ανελκυστήρες που λειτουργούν στην επικράτεια της ΕΕ το 50% έχει εγκατασταθεί πριν από τα μέσα της δεκαετίας του '80. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με ατυχήματα που προκλήθηκαν, αρκετά εκ των οποίων ήταν δυστυχώς μοιραία, οδήγησε την ΕΕ στην εκπόνηση μέσω της σχετικής ευρωπαϊκής επιτροπής του προτύπου ΕΝ 81-80 ( Κανόνες για τη βελτίωση της ασφάλειας σε υφιστάμενους ανελκυστήρες), το οποίο παραθέτει 74 κινδύνους που εγκυμονούν σε παλαιές εγκαταστάσεις, καθώς και τον ενδεδειγμένο τρόπο επίλυσής τους. Ήδη τα περισσότερα κράτη- μέλη έχουν επιβάλει εθνική νομοθεσία στην κατεύθυνση αυτή.

Τι χρειάζεται στο κτίριό μου;
Είναι απαραίτητο η επιλογή του ανελκυστήρα να γίνεται κατά τον σχεδιασμό του κτιρίου και όχι σε μεταγενέστερο στάδιο ( στην Ελλάδα επικρατεί η λανθασμένη συνήθεια αυτό να γίνεται μετά την ολοκλήρωση του σκελετού του κτιρίου). Η επιλογή θα πρέπει να γίνεται με κύριο κριτήριο τη μελλοντική χρήση του κτιρίου. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε θα πρέπει να επιλεγεί ανελκυστήρας με δυνατότητα διακίνησης μεσαία- μεγάλη.
Είναι απαραίτητο λοιπόν κατά την επιλογή ανελκυστήρα να λαμβάνονται υπόψη:
Το μέγεθος και η χωρητικότητα του κτιρίου.
Η θέση από άποψη κίνησης και εμπορικότητας.
Τα χαρακτηριστικά που στο μέλλον θα μπορούσαν να καθορίσουν τη χρήση του ( αν δεν είναι εξαρχής γνωστά).
Άρα μια μελετημένη επιλογή ανελκυστήρα βελτιώνει την εικόνα και την αξία του κτιρίου μας, καθιστώντας το πληρέστερο και πιο ελκυστικό στους χρήστες -πελάτες. Ακόμη περισσότερο, όταν θα υπάρξουν κάποιες βασικές απαιτήσεις ταχύτητας, αξιοπιστίας, αντοχής, οικονομίας χρήσης (ξενοδοχεία, δημόσιοι οργανισμοί-υπηρεσίες, εταιρείες, κ.ο.κ.), ένας σωστός ανελκυστήρας μπορεί να αποτελέσει ένα πρόβλημα λιγότερο ή ένα πλεονέκτημα περισσότερο. Επιπλέον με την έγκαιρη ( κατά το σχεδιασμό) ειδοποίηση μιας αξιόπιστης εταιρείας ανελκυστήρων αποφεύγονται οικοδομικά απρόβλεπτα και βεβιασμένες λύσεις της τελευταίας στιγμής.

Συντήρηση.
Η συντήρηση είναι μια σειρά ελέγχων και ενεργειών που γίνονται με σκοπό τη διατήρηση του ανελκυστήρα στη καλύτερη δυνατή κατάσταση έτσι ώστε να διακινεί τους επιβάτες του απρόσκοπτα και με ασφάλεια. Στην Ελλάδα είναι υποχρεωτικό από το Νόμο να πραγματοποιείται τουλάχιστον μία φορά το μήνα (σε εγκαταστάσεις με έντονο κυκλοφοριακό γίνεται δύο φορές το μήνα). Χωρίζεται στην προληπτική συντήρηση, κατά την οποία γίνονται οι προβλεπόμενες από τους ισχύοντες κανονισμούς και τις προδιαγραφές του κατασκευαστή εργασίες, και στην επανορθωτική συντήρηση (επισκευές) εν συνεχεία των αναγκών που προκύπτουν από τη φθορά χρήσης που παρουσιάζει η εγκατάσταση.
Ακόμη, κατά καιρούς στους ανελκυστήρες εκτελούνται εργασίες εκσυγχρονισμού είτε αναβάθμισής τους, προκειμένου να βελτιώνονται τα χαρακτηριστικά και ο τρόπος λειτουργίας τους. Σκοπός είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των διακινουμένων και η βελτίωση του συντελεστή ασφάλειας.

Τι να προσέξετε στην ανακαίνιση
Πρέπει να υπάρχει φωτισμός ασφαλείας στον θάλαμο του ανελκυστήρα για περιπτώσεις διακοπής ρεύματος.
Ο ανελκυστήρας πρέπει να διαθέτει το κατάλληλο σύστημα συνεγερμού, για να μπορούν οι επιβάτες να ζητήσουν βοήθεια σε περίπτωση εγκλωβισμού τους.
Ο ανελκυστήρας πρέπει να διαθέτει συσκευή αρπάγης και περιοριστή ταχύτητας, για να αποφευχθεί η ανεξέλεγκτη πτώση του θαλάμου σε περίπτωση κακής λειτουργίας.
Ο ανελκυστήρας πρέπει να διαθέτει πόρτα θαλάμου, για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος τραυματισμού των επιβατών λόγω επαφής τους με τα τοιχώματα του φρεατίου.
Οι πόρτες κάθε ορόφου πρέπει να ασφαλίζουν με κατάλληλες και πιστοποιημένες κλειδαριές όταν ο θάλαμος του ανελκυστήρα απουσιάζει, για να μην κινδυνεύουν οι επιβάτες να πέσουν στο κενό.
Το φρεάτιο του ανελκυστήρα θα πρέπει να είναι πλήρως κλειστό ή να προστατεύεται από κατάλληλο πλέγμα.

ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
1. Φρόντισε για τη νόμιμη και ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα σου.
2. Χρησιμοποίησε για την εγκατάστασή του νόμιμο συνεργείο εγκατάστασης.
3. Ανάθεσε τη συντήρησή του σε νόμιμο συνεργείο συντήρησης.
4. Φρόντισε ο φορέας που θα χρησιμοποιήσεις για τον έλεγχο του ανελκυστήρα σου να είναι της δικής σου εμπιστοσύνης και επιλογής και όχι απαραιτήτως του εγκαταστάτη ή του συντηρητή σου.
5. Να ελέγχεις ότι η συντήρηση του ανελκυστήρα σου γίνεται πράγματι ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
6 .Φρόντιζε για την ασφαλή χρήση του ανελκυστήρα απ΄ όσους τον χρησιμοποιούν, και μην ξεχνάς ότι ο συντηρητής δεν είναι πάντοτε στο χώρο λειτουργίας του.
7. Ειδοποίησε αμέσως τον συντηρητή σου, ή και τον φορέα ελέγχου, αν παρατηρηθούν προβλήματα στη λειτουργία του ανελκυστήρα.
8. Ζήτα πάντοτε τόσο ο ανελκυστήρας σου όσο και τα προϊόντα και τα εξαρτήματα που τοποθετούνται στον ανελκυστήρα να φέρουν τις κατάλληλες σημάνσεις προέλευσης και ποιότητας.
9. Να επιλέγεις πάντοτε τον καλύτερο εγκαταστάτη, συντηρητή και φορέα ελέγχου - η οικονομικότερη λύση δεν είναι συνεργάτες σου για την ασφάλειά σου. 


Δημοσιεύθηκε: Το Βήμα - Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου